14:28 Перспективний розвиток села. | |
15 січня 2015 року в Борівській ЗОШ №1 відбувся районний етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. Учні шкіл району, які займалися науково-практичними дослідженнями у різних галузях представили результати своїх робіт. Шийківську ЗОШ представляла учениця 10 класу Печена Карина, яка презентувала дослідну роботу за економічним напрямом в галузі інноваційного менеджменту та логістичних процесів на тему «Розробка перспективного плану розвитку вулиці Центральної села Шийківка Борівського району Харківської області» (науковий керівник: вчитель географії Шийківської ЗОШ Печений А.В.). Презентація робота викликала доволі велику зацікавленість щодо її актуальності і важливості в даному аспекті розвитку нашої країни та була рекомендована до участі в обласному етапі конкурсу-захисту робіт МАН. Основною метою роботи було вивчення умов, форми та організації розвитку соціального середовища в межах вулиці Центральної села Шийківка Борівського району Харківської області, на основі дослідження економіко-географічних та природно-кліматичних умов території, визначення основних проблем існування населення та шляхів їх вирішення. Завдання роботи – розробка перспективного плану розвитку вулиці з обґрунтуванням щодо його своєчасності та важливості на даному етапі існування та перспективами на майбутнє; соціальне дослідження актуальності піднятого питання; організація та ведення діалогу на рівні «населення – органи місцевого самоврядування»; залучення інвестиційних форм роботи шляхом популяризації та акцентуванням важливості підтримки сільських населених пунктів. Новітній етап розвитку української держави та суспільства передбачає кардинальну зміну процесу взаємодії населення та держави, що виражається у зміні адміністративно-територіального устрою, оновленні системи економічного розвитку країни тощо. Систематична перебудова форм державотворення передбачає проведення цілого ряду реформ, однією з яких є децентралізація. Децентралізація – це процес передачі частини функцій та повноважень центральних органів влади органам місцевого самоврядування, що передбачає перехід від встановленої радянською системою побудови адміністративно-територіального устрою до нової системи територіального устрою, формування якої починається з найнижчого рівня соціальної організації суспільства, а саме, місцях безпосереднього проживання людей. Об`єктом дослідження – територіальна одиниця сільського населеного пункту – вулиця Центральна села Шийківка Борівського району Харківської області. Предмет досліджень – форма, організація та умови проживання населення, доступність та наявність соціально-побутового обслуговування населення, рівень його життя. Вивчення питання розвитку сучасного етапу генерального планування територій показало, що створення перспективного плану розвитку вулиці сільського населеного пункту є одним із новаторських методів у цьому галузевому напрямку роботи, оскільки розвиток генерального планування територій здійснювався, переважно, на рівні адміністративно-територіальних одиниць (області, райони, райони міст, сільські та селищні ради) чи населених пунктів (міст, селищ великих сел.). Розробка перспективного плану розвитку вулиці в даному дослідженні не передбачає визначення економічної складової, оскільки це входить в компетенцію відповідних архітектурно-будівних установ та органів місцевого самоврядування. Село Шийківка входить до складу Борівської селищної ради Харківської області. В структурі села виділяється 4 вулиці. Інтенсивний розвиток села відбувався на протязі 60-80 років минулого століття – побудовано школу, клуб, сформувався колгосп, відбулася газифікація села, прокладено водогін, асфальтовано дороги тощо. Вулиця Центральна – це місце проживання 1/4 всього населення села, яке має повний доступ до всіх сфер побутово-комунікаційого обслуговування в тому фізичному та матеріальному стані, в якому воно знаходиться попри свій вік експлуатації. Застарілий водогін, зруйновані дороги, стихійне засмічення вулиці побутовими та сільськогосподарськими відходами, відсутність вуличного освітлення, занедбаний стан будівель соціальної сфери села та їх навколишніх територій – це одні з багатьох проблем що є нагальними для вирішення і впливають на життя людей. Під час визначення основних критеріїв соціально-побутового та природного характеру, які увійшли в основу розробки перспективного плану розвитку вулиці, серед мешканців вулиці Центральної було проведено соціологічне дослідження, в якому потрібно було обрати ту проблему із життя вулиці, яка, на їх думку, потребує першочергового та негайного вирішення. Таким чином було визначено та доповнено перелік пунктів плану розвитку. Таким чином, перспективний план розвитку вулиці включає в себе: 1. Капітальний ремонт проїжджої частини вулиці. Технічною складовою будь-якої вулиці є її осьова-проїжджа частина. Тверде асфальтоване покриття у доброму стані є важливим елементом руху автомобільного, громадського транспорту, велосипедистів, пішоходів тощо. Планом розвитку передбачається капітальний ремонт проїжджої частини на вулиці Центральній з благоустроєм та вирівнюванням для стоку дощової води бічних частин дороги. 2. Відновлення вуличного освітлення. Вуличне освітлення – елемент життя і безпеки в селі у вечірній та нічний час. Ще за радянських часів по селах було організовано вуличне освітлення, та вже не один десяток років ледь стемніє і вулиця опиняється у цілковитій темряві. Планом розвитку передбачається відновлення мережі опор та ліхтарів вуличного освітлення відповідно до норм електрифікації. Також пропонується заміна електричних світлових ліхтарів з мережею ліній електропередач на вуличні ліхтарі на сонячних батареях, які є енергоефективнішими, екологічно чистими та енергозберігаючими. 3. Встановлення контейнерів для твердих побутових відходів. Одним із важливих елементів норм санітарно-епідеміологічного стану є контроль за накопиченням та знищенням, а також взаємодією середовища проживання людей з наслідками впливу процесів життєдіяльності твердих побутових та сільськогосподарських відходів, які є однією із найактуальніших проблем у цілому світі. Встановлення на території вулиці, у відповідності до санітарних норм, контейнерів для збирання твердих побутових відходів передбачається у рамках розробки перспективного плану розвитку вулиці. Одним із варіантів вирішення проблем утилізації сміття може стати будівництво на території села, у тому числі і вулиці, цеху по переробці або сортуванні твердих побутових відходів, що одночасно дозволить вирішити як екологічну проблему, так частково проблему зайнятості населення. 4. Благоустрій бічних частин вулиці та територій садиб, в яких ніхто не проживає. В більшості сільських населених пунктів спостерігається процес відтоку населення з села в місто чи вимирання населення, внаслідок чого виникає ситуація з покинутими чи занедбаними домоволодіннями, які зазвичай стають пристанищем для безпритульних тварин чи перетворюються на смітники. Планом розвитку передбачається естетичний догляд за покинутими домоволодіннями – вирізання хмизу, покіс трави та бур’янів, відновлення парканних огорож, застосування даних об’єктів і територій для господарських, соціальних чи інших цілей. 5. Встановлення інформаційно-вказівних табличок назви вулиці та номерів житлових будинків. Інформаційно-вказівні таблички з назвою вулиці несуть естетичну та інформаційну складову загальної картини вулиці як частини населеного пункту. Розробка нових макетів з природно-історичними елементами та символами української державності, оновлення, а також встановлення їх в тих частинах вулиці, де вони взагалі відсутні – придасть гармонійності інформатизації та доступності до місця проживання людей різних соціальних служб та організацій, що здійснюють адресний зв'язок з населенням. 6. Благоустрій територій об’єктів соціальної сфери села, що знаходяться на території вулиці. На території вулиці розташована будівля Шийківської ЗОШ, приміщення колишнього дитячого садка та магазин. Догляд та прибирання території відповідних закладів повинен здійснюватися регулярно та щосезонно, оскільки, ці об’єкти соціальної сфери села є одними з головних у наданні населенню освітніх чи побутових послуг, а також є місцями постійної взаємодії та контакту населення між собою. 7. Ремонт та оновлення комунікацій центрального водопостачання. Водопостачання є одним із головних у комунально-побутовому обслуговуванні потреб населення та його господарській діяльності. Застарілість мережі господарсько-питного водопроводу, що прокладений на глибині 1,8 м. від поверхні землі, постійні його пориви та проведення аварійно-ремонтних робіт створює багато незручностей для мешканців села, вулиці та їх приватних господарств. Планом розвитку передбачається капітальна реконструкція мережі водопостачання та оновлення водо-насосної станції. 8. Регулярний догляд території цвинтаря. В межах вулиці Центральної розміщується територія цвинтаря, яке є місцем поховання колишніх мешканців села, проведення християнських церемоній та обрядів, місцем збереження історичної пам’яті населеного пункту. Територія кладовища має огорожу, однак, в після зимовий та літній періоди потребує постійного догляду, естетичного та декоративного прибирання. 9. Благоустрій природного водного джерела. В центральній частині вулиці розташоване природне джерело води. Водний об’єкт використовується також як місце проведення церковних християнських обрядів та свят. Розташування об’єкта поблизу заплави річки спричиняє розвиток густої рослинності, яка у більшості випадків призводить до захащення території, що так само потребує регулярного догляду. Отже, результати досліджень складають загальну картину життя на селі в межах однієї вулиці, при цьому визначивши позитивні та негативні сторонни розвитку та істування данного суспільного осередку. Отримані результати дали змогу розробити ефективний план розвитку місця проживання людей з реальними пропозиціями щодо вирішення їх проблем як на місцевому, так і загальнодержавному рівні. Переспективний план розвитку вулиці Центральної є теоретичним комплексним узагальнюючим блоком, що може стати поштовхом до формування наступного – економічного обгрунтування розвитку даної території на рівні Борівської селищної чи районної ради, при цьому залучаючи до роботи різні форми фінансування, співпрацю з фондами, які будуть спрямовані на розвиток в рамках загальнодержавної програми відновлення і розбудови села. | |
|
Всього коментарів: 0 | |
НОВИНИ
[639]
події
|
ІСТОРІЯ
[17]
Історія
|
СПОРТ
[83]
новини
|
ОГОЛОШЕННЯ
[107]
Афіша
|
СТАТИСТИКА [7] |
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Липень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Липень
- 2016 Серпень
- 2016 Вересень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Травень
- 2018 Червень
- 2018 Липень
- 2018 Серпень
- 2018 Вересень
- 2018 Жовтень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Січень
- 2019 Лютий
- 2019 Березень
- 2019 Квітень
- 2019 Травень
- 2019 Липень
- 2019 Серпень
- 2020 Січень
- 2020 Квітень
- 2020 Травень
- 2020 Червень
- 2020 Листопад
- 2020 Грудень
- 2021 Січень
- 2021 Березень
- 2021 Квітень
- 2021 Травень
- 2021 Червень
- 2021 Липень
- 2021 Серпень
- 2021 Жовтень